Conversion Rate Optimization

Alles draait om doelen, en die doelen moeten zo snel mogelijk bereikt worden. Zeker in de digitale wereld. Denk je dat jouw bezoekers te weinig converteren, of heb je een hoge bounce op bepaalde pagina’s? Dan is het belangrijk om in alle aspecten te duiken die van invloed kunnen zijn om het probleem te vinden. Dan gaat het niet alleen over je advertenties en landingspagina’s, maar je hele website, e-mails die je verstuurd, de manier van communiceren en nog veel meer. Het is de complete mix van alle facetten die er toe doen om een bezoeker in de juiste funnel te krijgen om zo snel mogelijk het doel te bereiken.

Doorlopend onderhoud aan SEA campagnes

Is CRO alleen maar A/B tests opzetten?

Een vraag die vaak wordt gesteld. Vaak wordt er gedacht dat CRO het verzinnen en aanzetten is van A/B tests, resultaten bekijken, aanpassingen doorvoeren op je website en weer een nieuwe A/B test opzetten. A/B tests is een onderdeel van conversieoptimalisatie, maar die tests moeten wel opgezet op basis van hypotheses die uit data komt. Het gaat niet om je gevoel, het gaat om wat de data je vertelt. En dan hebben we het niet over alleen data uit Google Analytics, maar ook de data uit je eigen bedrijf, zoals de manier van communiceren en klantbinding bijvoorbeeld. Het hele marketingplaatje dus. Vraag Advatise eens om te kijken naar waar de pijnpunten van jouw bedrijf liggen, er zijn vast wel wat dingen die beter kunnen 😉

Laat een berichtje achter